نانو اکریلیک تولیدکننده عایق رطوبتی، تولید کننده رنگ نما

درب حمام پوسیده

عایق رطوبتی درب چوبی

بیش از ۸۰ درصد درب‌های استفاده‌شده در ساختمان‌ها از جنس چوب هستند. زیبایی چشم‌نواز درب‌های چوبی در مقایسه با درب‌های فلزی یا آلومینیومی واقعاً منحصربه‌فرد است. این طراحی زیبا نیاز به مراقب بیشتر در برابر رطوبت و نور خورشید دارد.  در این مقاله تصمیم داریم درباره عایق رطوبتی درب چوبی ساختمان صحبت کنیم. اگر می‌خواهید راه‌حل و محصول مناسب محافظت از درب چوبی در برابر رطوبت، نور و خط و خش را بدانید حتماً تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

درب چوبی

در قسمت‌های مختلف ساختمانی ازجمله درب ورودی ساختمان، درب ورود واحد، درب اتاق‌خواب، در سرویس بهداشتی، درب انباری و… از درب چوبی استفاده می‌کنند.
تنوع فوق‌العاده زیاد درب‌های چوبی بسیار بالاست و همین دلیل موجب شده تا در هرجایی کاربرد داشته باشد.

آسیب دیدن درب چوبی

درب چوبی ساختمان‌ها به‌صورت عمده ۳ دلیل اصلی برای آسیب‌دیدگی دارند. این عوامل شامل تابش مستقیم نور خورشید، قرارگیری در محیط مرطوب و آسیب فیزیکی است.

علت بلند شدن درب چوبی چیست؟

  • تابش مستقیم نور خورشید: به دلیل وجود اشعه‌ی مختلف در نور خورشید، تابش مستقیم نور خورشید به سطح چوب به‌صورت مداوم باعث تغییر رنگ چوب می‌شود.
  • قرارگیری در محیط مرطوب: در بسیاری از سرویس‌های بهداشتی از درب چوبی استفاده می‌شود. وجود رطوبت، بخارآب و خیس شدن درب چوبی به‌مرورزمان باعث جدا شدن و بلند شدن لایه بیرونی ورق‌های چوبی از سطح زیرین خود می‌شود. این جدا شدن در بیشتر موارد از پایین درب شروع می‌شود و به‌مرور به سمت بالا گسترش پیدا می‌کند.
  • آسیب فیزیکی: آسیب فیزیکی یا ایجاد خط و خش بر روی درب چوبی بیشتر بر روی درب‌های چوبی بیرون ساختمان یا درب ورودی ساختمان اتفاق می‌افتد. این صدمات احتمالی در صورت اتفاق باعث از بین رفتن رنگ و یا آسیب به در چوبی می‌شود.
درب حمام پوسیده

روش‌های جلوگیری از بلند شدن چوب

محصولات مختلفی برای محافظت و آب‌بندی از درب‌های چوبی وجود دارد اما تمامی محصولات تنها یکی از عوامل اصلی آسیب‌دیدگی چوب را کنترل می‌کند.
نانواکریلیک اقدام به تولید محصولی منحصربه‌فرد کرده که علاوه بر محافظت از چوب، جلوه و زیبایی خاصی به سطح چوبی می‌دهد. عایق شفاف بهترین محصول محافظت از پوسیدگی درب حمام، دستشویی، درب ورودی ساختمان و تمامی در هایی که در محل مرطوب هستند است.

ویژگی عایق نانو بدون رنگ

عایق شفاف نانو محصولی کاملاً بی‌رنگ است که پس از اجرا براقیت خاصی بر روی چوب ایجاد می‌کند.
از ویژگی‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

  1. کاملاً بی‌رنگ
  2. نشان‌دهنده بافت زیرین چوب
  3. مقاومت بالا در برابر سایش و ضربه
  4. مقاومت بالای شیمیایی و فیزیکی
  5. مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت
  6. مقاومت بسیار بالا در برابر نور خورشید و اشعه ماوراءبنفش
  7. قابل شستشو
  8. قابل‌استفاده بر روی درب، پنجره، تخت خواب، کابینت و هر سطح چوبی که در معرض رطوبت، نور و ضربه قرار دارد.
  9. و…
عایق رطوبتی درب چوبی

نحوه اجرا عایق بی‌رنگ روی درب چوبی

ابتدا از صاف و صیقلی بودن سطح چوب اطمینان حاصل نمایید.

  • در صورت نیاز درب موردنظر را به رنگ ایدئال دربیاورید یا در صورت آسیب‌دیدگی رنگ، قسمت‌های موردنیاز را ترمیم کنید.
  • سطح را عاری از هرگونه گردوغبار و چربی کنید.
  • عایق شفاف را در 2 مرحله بر روی درب چوبی اجرا می‌کنیم.
  • نکته ضروری در این مرحله این است که در درب‌های صاف و صیقلی میزان مصرف عایق شفاف 400 سی‌سی در هر متر است اما اگر درب سطح صافی نداشته باشد این میزان افزایش پیدا می‌کند.

صحبت پایانی عایق رطوبتی درب چوبی

عایق شفاف نانو اکریلیک محصولی منحصربه‌فرد برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به سطح زیرین چوب می‌شود که این محصول بهترین روش برای عایق رطوبتی چوب در قسمت های مختلف ساختمانی است. برای اطلاعات بیشتر درباره عایق بدون رنگ نانو به صفحه محصول آن مراجعه فرمایید.

نظرتون درباره این مقاله رو ثبت کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *