نانو اکریلیک تولیدکننده عایق رطوبتی، تولید کننده رنگ نما

تاثیر اجرا در عایق بندی

تاثیر اجرا در عایق بندی

در این مقاله در خصوص تاثیر اجرا در عایق بندی و اجرای صحیح عایق رطوبتی که عاملی قدرتمند در تعیین کیفیت آب‌بندی و طول عمر عایق پلیمری هست، صحبت می‌کنیم. اجرای نادرست عایق از عوامل طبلِ شدن، بلند شدن و پاره شدن اجرای نادرست و غیراصولی عایق است.

در این مقاله تصمیم داریم برخی از عواملی که باعث آسیب به آب‌بندی عایق پلیمری می‌شود را بررسی کنیم.

دلایل آسیب‌دیدگی عایق پلیمری

  • یکی از اصلی‌ترین اتفاقاتی که در زمان اجرای عایق پلیمری می‌افتد، ترکیب عایق با آب است. همان‌طور که می‌دانید، عایق پلیمری غلظت بیشتری نسبت به رنگ دارد. بسیاری از مجریان به دلیل آشنایی نداشتن با عایق و برای آسودگی کار با عایق رطوبتی پشت‌بام و عایق رطوبتی دیوار، عایق پلیمری را با آب رقیق می‌کنند تا اجرای آسان‌تری داشته باشد؛ اما دقیقاً همین ترکیب با آب سبب پایین آمدن کیفیت و جذب آب عایق می‌گردد که درنهایت منجر به بلند شدگی و طبلِ شدن عایق می‌شود.
  • عامل بعدی که سبب خراب شدن عایق‌بندی می‌شود، تمیز نبودن و سست بودن سطح زیرین کار است. بعضی از سطوح ضمن نظافت قبل از اجرای عایق نیازمندترمیم در قسمت‌های مختلف هستند تا عایق کاملاً به آن‌ها بچسبد و بین سطح زیرین و عایق فاصله‌ای ایجاد نشود. به همین دلیل در صورت عدم وجود بستر زیرین مناسب ماندگاری عایق چندان مناسب نخواهد بود.
  • موضوع بعدی که بسیار باید موردتوجه قرار بگیرد ابتدا دقت به دمای هوا و از شرایط آب‌وهوایی عدم بارش باران مطمئن شوید همچنین از عدم رطوبت سطح زیر کار مطمئن شوید. دمای مناسب برای اجرای عایق رطوبتی بین 5 الی 45 درجه سانتی‌گراد است. توجه داشته باشید در مناطق شرجی نقطه شبنم زیر 80 باشد. بسیاری از پروژه‌ها به دلیل قرارگیری در برابر رطوبت و یا بارش باران و برف قبل از خشک شدن عمقی، دچار طبلِ در برخی از نقاط می‌شوند.
  • عامل دیگر قرار دادن وسایل بر روی عایق پلیمری قبل از خشک شدن عمقی هست. ببینید بعد از گذشت 3 الی 4 ساعت سطح رویین عایق کاملاً خشک می‌شود. بسیاری از افراد بعد از خشک شدن سطحی عایق وسایل مختلفی روی آن قرار می‌دهند مثلاً بعد از عایق‌بندی پشت‌بام پایه‌های کولر و… در این زمان وقتی خشک شدن عمقی حاصل نشده با قرارگیری اجسام سنگین باعث پاره شده سطح عایق زیرین می‌شود.
زیرسازی نا مناسب برای عایق

کلام آخر تاثیر اجرا در عایق بندی

موارد ذکرشده از عمده دلایل آسیب دیدن و تاثیر اجرا در عایق بندی پلیمری و درنهایت طبلِ شدگی، پاره شدن و از بین رفتن عایق است. برای اجرای صحیح عایق رطوبتی پیشنهاد می‌شود در صورت امکان با یک تیم حرفه ای قرارداد ببندید و در صورت عدم امکان، فیلم آموزشی قرارگرفته در سایت را مشاهده فرمایید و یا جهت آموزش یا مشاوره رایگان با واحد اجرایی شرکت نانو اکریلیک تماس بگیرید.

نظرتون درباره این مقاله رو ثبت کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *