نانو اکریلیک تولیدکننده عایق رطوبتی، تولید کننده رنگ نما

ترمیم ایزوگام

ترمیم ایزوگام با عایق رطوبتی پلیمری

بسیاری از ساختمان‌ها از ایزوگام برای آب‌بندی سقف و دیوار بیرونی ساختمان خود استفاده می‌کنند. ایزوگام به دلایل مختلف آب و هوایی، کیفیتی و اجرایی دچار مشکل و نشت آب می‌شوند. محصولات مختلفی برای ترمیم ایزوگام وجود ندارند و بسیاری از ساکنین تنها راه‌ ترمیم ایزوگام را کندن کامل ایزوگام و ایزوگام کاری مجدد می‌دانند. این روش نیاز به‌صرف وقت و هزینه بسیار زیادی است و در صورتی بر روی ایزوگام وسایل مختلف مثل کولر یا کانال‌ها قرار بگیرد جابه‌جایی آن بسیار سخت‌تر می‌شود.

در این مقاله به معرفی بهترین محصول ترمیم‌کننده ایزوگام می‌پردازیم تا بدون تخریب سطح ایزوگام به ترمیم ایزوگام و آب‌بندی ایزوگام بپردازد.

آیا روی سطح بام که قبلاً ایزوگام شده می‌توان از عایق‌های رطوبتی پلیمری استفاده کرد؟

اجرای عایق رطوبتی پلیمری روی ایزوگام بهترین روش آب‌بندی و عایق‌کاری ایزوگامی که دچار تخریب و یا نشتی آب‌شده است، می‌باشد.

ترمیم ایزوگام

روش اجرای عایق رطوبتی پلیمری روی ایزوگام

برای عایق‌بندی بامی که از قبل ایزوگام شده احتیاجی نیست که ایزوگام‌ کاملاً کنده شود. در این زمان فقط احتیاج به انجام برخی زیر کاری‌ها است تا بستر مناسب برای عایق‌بندی فراهم شود.

زیر کاری ایزوگام بدین‌صورت است که در ابتدا قسمت‌هایی از ایزوگام که بلند شده یا طبله شده توسط شعله دوباره به سطح بام چسبانده شوند.

هرگونه گردوغبار، چربی و آلودگی از روی سطح ایزوگام حتی‌الامکان باید تمیز شود.

 بعد از خشک شدن سطح بام درصورتی‌که سطح ایزوگام فویل دار است احتیاجی به استفاده پرایمر ندارد ولی اگر سطح ایزوگام فویل ندارد باید از یک‌لایه پرایمر مخصوص برای ایجاد چسبندگی بهتر استفاده شود.

در این مرحله، الیاف فایبرگلاس را روی سطح کار قرار می‌دهیم و یکدست عایق روی الیاف اجرا می‌کنیم به‌طوری‌که الیاف عایق رطوبتی کاملاٌ اتو و به کف چسبیده باشد. الیاف به خاطر این‌که حالت توری دارد عایق را از خود عبور می‌دهد و نیاز به اعمال عایق رطوبتی زیر کار را نداریم.

 بعد از خشک شدن لایه ‌اول، لایه دوم عایق رطوبتی را بدون الیاف بر روی سطح کار اجرا می‌کنیم تا هیچ قسمت سطح بدون عایق پلیمری نماند.

درنهایت اگر لکه‌گیری احتیاج داشت انجام می‌دهیم.

عایق پلیمری روی ایزوگام

 با توجه به این‌که مراحل اجرای عایق پلیمری روی ایزوگام 3 لایه است ولی درنهایت ضخامت این عایق رطوبتی در حدود یک میلی‌متر می‌شود. این نوع عایق رطوبتی نانو اکریلیک رنگ‌بندی متفاوتی دارد و عمر مفید محصولات آن حداقل 30 است.

آب بندی ایروگام

جهت دریافت مشاوره رایگان در خصوص عایق کاری انواع سطوح ساختمان کلیک نمایید.

عایق بندی

نظرتون درباره این مقاله رو ثبت کنید

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره رایگان در خصوص محصولات، کیفیت، اجرا، آموزش، ضمانت و… لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا متخصصین ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.