نانو اکریلیک تولیدکننده عایق رطوبتی، تولید کننده رنگ نما

عایق کاری ساندویچ پانل

عایق کاری ساندویچ پانل

عایق ساندویچ پانل، شیروانی یا ورق گالوانیزه ازجمله محصولات اصلی برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل ساختمان هستند. این محصولات عایق بندی ساختمان اغلب در شهرهای شمالی و مرطوب، سقف کارخانجات، منازل و سوله‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. عایق ساندویچ پانل به‌عنوان یکی از برترین عایق‌های رطوبتی حرارتی در جهان به شمار می‌آید. این محصول علاوه بر جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل ساختمان از خروج هوای گرم یا سرد ساختمان جلوگیری می‌کند و در حفظ انرژی بسیار تأثیرگذار است.

انواع ساندویچ پانل

از انواع ساندویچ پانل می‌توانیم به ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری اشاره‌کنیم که هرکدام متناسب با قرارگیری در سطوح عمودی و افقی طراحی‌شده‌اند.

نشت آب ساندویچ پانل

عوامل زیادی در آسیب دیدن و نشت آب در ساندویچ پانل‌ها دخیل است. از عمده دلایل آسیب‌دیدگی سطوح فلزی ساندویچ پانل ها می‌توانیم به بارش فراوان برف و باران، زنگ‌زدگی بیش‌ازحد ورق‌های فلزی، تابش مستقیم و شدید نور خورشید، وجود آلاینده‌های شیمیایی، صنعتی و نفتی، پوسیدگی و قدیمی شدن ورق‌ها، استفاده از محصولات نامرغوب بر روی سطح، اجرای نامناسب و… اشاره کرد. بروز هر یک از این اتفاقات باعث نشت رطوبت به داخل سازه می‌شود.

نشت آب ساندویچ پانل

آب‌بندی ساندویچ پانل

مقاومت بالای ساندویچ پانل و محصولاتی شبیه به آن در برابر تنش و هرگونه ضربه بسیار بالاست. در صورت بروز هرگونه اتفاق که سبب نشت رطوبت به داخل سازه گردد روش‌های مختلفی برای برطرف کردن مشکل پیش‌آمده وجود دارد.

اولین راه‌حل برای آب‌بندی ساندویچ پانل که به ذهن هر کارفرما بعد از آسیب‌دیدگی ساندویچ پانل می‌رسد، تعویض ورق ساندویچ پانل است.

با توجه به تحریم‌های موجود و افزایش روزبه‌روز قیمت فلزات در ایران، تعویض ورق ساندویچ پانل کارخانجات، سوله‌ها و مراکز بسیار بزرگ اصلاً  راه‌حل مقرون‌به‌صرفه‌ای نیست و نیاز به پرداخت هزینه سنگینی دارد.

راه‌حل دوم یا بهترین روش برای آب‌بندی ساندویچ پانل استفاده از محصولات عایق‌کاری ساختمان است.

محصولات عایق‌کاری انواع مختلفی دارد. از انواع آن می‌شود به  ماستیک، ایزوگام و عایق رطوبتی اشاره کرد. تجربه 15 سال سابقه فعال درزمینهٔ عایق‌بندی شرکت نانو نشان داده است، سطوح فلزی ساختمانی که در معرض رطوبت قرار دارند به دلیل انبساط و انقباض بالا و قرارگیری در محیط‌های مرطوب و شرجی نیازمند محصولات عایق کاری متناسب است. در ادامه به بررسی این سه محصول برای عایق بندی ساندویچ پانل می‌پردازیم.

محصولات عایق کاری ساندویچ پانل

ماستیک

ارزان‌ترین روش عایق کاری ساندویچ پانل به  استفاده از ماستیک‌ها برای آب‌بندی  تعلق می‌گیرد. ماستیک نوعی درزگیر با ظاهری همانند خمیر است. ماستیک ها با پوشش دهی درزها ، سرپیچ‌ها و اورلب ها باعث آب‌بندی ساندویچ پنل می‌شوند. این محصول نهایتاً 6 ماه الی 1 سال کاربرد دارد و درنهایت براثر بارش برف و باران یا قرارگیری در محیط شرجی، قلیایی  یا اسیدی از بین می‌رود.

ایزوگام

محصول دوم در عایق بندی ساندویچ پانل‌ها استفاده از ایزوگام است. ایزوگام محصولی مخصوص عایق بندی سطوح ساختمانی صاف، بی‌شکل و بدون پستی بلندی است.سطوح فلزی ازجمله ساندویچ پانل، گالوانیزه، شیروانی به دلیل داشتن سطح موج‌دار نیازمند محصول عایق بندی مایع هستند. موج‌دار بودن سطوح فلزی باعث می‌شود محصولات عایق‌بندی جامد مانند ایزوگام به‌درستی بر روی شیروانی قرار نگیر و مقداری هوا بین ورق ساندویچ پانل و ایزوگام محبوس گردد. وجود انبساط و انقباض سطوح فلزی در فصول مختلف باعث ترک خوردن ایزوگام و در قسمت لبه اورلب ها یا بین ورق‌های ایزوگام رطوبت در زیر ورق ایزوگام رفته و درنتیجه سبب پوسیدگی، رنگ ردگی . خوردگی ساندویچ پانل ، نشت رطوبت و درنهایت بلند شدن ایزوگام شود.

نشت رطوبت به زیر ورق های ایزوگام سبب مرطوب ماندن فضای داخلی ایزوگام شده و باعث می‌شود ایزوگام به صورت لواشکی، خیلی سریع و راحت از سطح کار جدا شود.

لازم به ذکر است استفاده از ایزوگام علاوه بر صرف هزینه بالا برای محصول و اجرا، خود محصول ایزوگام به دلیل داشتن ترکیبات نفتی درون فرمولاسیون خود باعث تخریب، پوسیدگی، خوردگی و از بین رفتن سطح ساندویچ پانل می‌شود. توصیه می‌شود به‌هیچ‌عنوان از ایزوگام برای آب‌بندی سطح فلزی ازجمله ساندویچ پانل، عایق کاری شیروانی و ورق گالوانیزه استفاده نکنید.

ایزوگام ساندویچ پانل

عایق رطوبتی پلیمری

محصول نهایی و بهترین محصول برای عایق بندی ساندویچ پانل، عایق رطوبتی پلیمری ساندویچ پانل است. عایق رطوبتی پلیمری نانو با داشتن شکل ظاهری مایع غلیظ به همراه الیاف فایبرگلاس در قسمت اورلب ها، سرپیچ‌ها ، بین ورق‌ها ، کاتر و بدون الیاف در سایر قسمت‌های ساندویچ پانل باعث آب بندی 100% سطوح فلزی از جمله ساندویچ پانل، شیروانی و ورق گالوانیزه می‌شود.

الیاف عایق رطوبتی برای آب بندی

کیفیت بالای عایق پلیمری سبب گردیده عایق کاملاً بر روی سطح ساندویچ پانل چسبیده و هیچ‌گونه هوا بین ورق و عایق پلیمری جمع نشود. چسبندگی فوق‌العاده بالا عایق رطوبتی به ورق‌های ساندویچ پانل باعث گردیده که عایق به‌هیچ‌عنوان از سطح ساندویچ پانل جدا نشود.

رال رنگ متنوع و زیبایی ظاهری عایق رطوبتی قابل‌مقایسه با هیچ‌یک از محصولات آب‌بندی نبوده و اجرای سرد و بسیار آسان آن بدون داشتن تخصص درزمینهٔ عایق‌بندی از دیگر ویژگی‌های کلیدی عایق رطوبتی هست که می‌تواند هزینه اجرا را به حداقل یا صفر برساند.

عایق بندی ساندویچ پانل با عایق رطوبتی

از دیگر ویژگی‌های این عایق برای سطوح فلزی می‌توانیم به مقاومت فیزیکی، شیمیایی و قلیایی بالا، مقاومت بسیار بالا در برابر نور خورشید و اشعه ماوراءبنفش، مقاومت کشسانی بسیار بالاتر نسبت به سایر محصولات آب‌بندی، مقاومت بسیار بالا در برابر انبساط و انقباض، عدم جذب گردوغبار و کثیفی، عدم ترک‌خوردگی و… اشاره کرد.

استفاده از عایق رطوبتی پلیمری برای ساندویچ پانل باکیفیت‌ترین، ماندگارترین و پرکاربردترین روش برای آب‌بندی و عایق‌کاری ساندویچ پانل است. شرکت نانو اکریلیک با اطمینان محصول عایق رطوبتی خود را برای عایق‌بندی این سطح پیشنهاد می‌کند. در صورت خرید و اجرای عایق رطوبتی برای ساندویچ پانل و سطوح فلزی 10 سال ضمانت‌نامه کتبی برای حصول اطمینان از آب‌بندی سطح به کارفرمایان تقدیم می‌شود.

روش اجرای عایق ساندویچ پانل

  • ابتدا می‌بایست ماستیک ها و ایزوگام‌های به‌کاربرده شده تا حد ممکن از سطوح گالوانیزه جدا گردد و قسمت‌های پوسیده ساندویچ پنل با وایر برس زنگ‌زدایی شود.
  • چنانچه در اورلب‌ها بافاصله مواجه بودیم گروه اجرایی شرکت آریانا تجارت ویستا با استفاده از دستگاه پرچ فاصله را مرتفع می‌نماید.
  • سپس کل سطح کار با واتر جت شستشو داده شود و پرایمر روی سطح کار به‌وسیله غلتک، قلم‌مو یا دستگاه ایرلس اجرا گردد.
  • دراین‌بین جهت یکپارچه کردن سطح ساندویچ پنل با استفاده از الیاف و عایق رطوبتی مخصوص ساندویچ پنل، اورلب‌های طول و عرض را بافاصله 15 سانتی‌متر طبق تصاویر ذیل اجرا می‌کنیم. جهت اشباع کلی الیاف از عایق رطوبتی مجدد روی کلیه قسمت‌های اجراشده استفاده می‌گردد.
  •  در قسمت‌های پوسیده به‌اندازه حدوداً 15 سانتی‌متر بیشتر از اطراف سطح پوسیده، از الیاف و عایق رطوبتی مخصوص ساندویچ پنل در دولایه، به صورت کاملاً مجزا استفاده می‌گردد.
  • پس از رفع فاصله، الیاف گذاری و اجرای عایق همانند موارد فوق‌الذکر طی 2 مرحله صورت می‌پذیرد. شرکت آریانا تجارت ویستا با اطمینان از حصول نتیجه کار، در قبال شما دارنده محترم سقف‌های ساندویچ پنل که با معضلات آبدهی مواجه گردیده‌اند جهت خدمات‌رسانی بهتر به اعلام آمادگی می‌نماید.

جهت دریافت مشاوره رایگان در خصوص عایق کاری انواع سطوح ساختمان کلیک نمایید.

عایق بندی
عایق رطوبتی
برای اطلاعات بیشتر در خصوص عایق رطوبتی کلیک کنید

سوالات متداول در خصوص عایق بندی ساندویچ پانل

عایق رطوبتی پلیمری مخصوص نانواکریلیک به ساندویچ پانل چسبندگی دارد؟

عایق رطوبتی مخصوص ساندویچ پانل نانو اکریلیک، عایقی مایع بسیار غلیظ است که با چسبندگی فوق‌العاده بالا به سطوح فلزی باعث آب بندی ساندویچ پانل و جلوگیری از زنگ زدگی ساندویچ پانل می‌شود. این عایق بعد از اجرا به هیچ عنوان قابل جدا شدن از ساندویچ پانل نمی‌باشد.

عایق ساندویچ پانل نانو اکریلیک تحمل مقاومت در برابر انبساط و انقباض را دارد؟

فرمولاسیون ویژه عایق مخصوص ساندویچ پانل و خاصیت الاستیک و کشسانی بالا این عایق سبب گردیده به هیچ عنوان در برابر سرما و گرما ترک نخورد، پوسته نشود، بلند نشود و به هیچ عنوان آسیب نبیند.

آب‌بندی ساندویچ پانل با ایزوگام امکان پذیر است؟

آب بندی ساندویچ پانل با ایزوگام بدترین روش عایق کاری ساندویچ پانل است. به دلیل پایه نفتی بودن ایزوگام این محصول باعث پوسیدگی و خوردگی ساندویچ پانل زیرین خود میشود. یکی دیگر از دلایل کیفیت نامرغوب ایزوگام برای ساندویچ پانل، عدم انبساط و انقباض ایزوگام در سرما و گرما است که سبب جدا شدن آن از ساندویچ پانل و نفوذ رطوبت به زیر ایزوگام میشود.

نظرتون درباره این مقاله رو ثبت کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

4 در مورد “عایق کاری ساندویچ پانل”

  1. سلام
    عایق رطوبتی ورق گالوانیزه با عایق رطوبتی ساندویچ پانل فرقی باهام دارن؟

    1. شرکت نانو اکریلیک تولیدکننده عایق رطوبتی و رنگ نما

      سلام دوست عزیز
      برای آب بندی سطوح فلزی از عایق رطوبتی ساندویچ پانل استفاده می کنیم که مخصوص عایق کاری سطوح فلزی بیرون ساختمان هست

  2. سلام وقت بخیر ما یه دفتر ۶×۵ داریم واسه عایق بندی چی پیشنهاد میدین ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. شرکت نانو اکریلیک تولیدکننده عایق رطوبتی و رنگ نما

      سلام. توضیحات ارائه شده برای معرفی محصول کافی نیست تا بتوانیم دقیق ترین و بهترین راه حل را به شما معرفی کنیم. اما برای آب بندی می توانید از عایق رطوبتی پلیمری به همراه الیاف فایبرگلاس استفاده کنید. در صورتی که زیر کار شما سنگ، یا سرامیک هست می‌تونید از عایق شفاف هم برای آب بندی استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره رایگان در خصوص محصولات، کیفیت، اجرا، آموزش، ضمانت و… لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا متخصصین ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.