نانو اکریلیک تولیدکننده عایق رطوبتی، تولید کننده رنگ نما

آب بندی سقف پلی کربنات

پلی کربنات محصولی شفاف و با مقاومت مناسب است که جایگزین مناسب بجای شیشه است. این محصول با تفاوت‌های نسبی جایگزین شیشه است که در سازه‌ها و نقاط مختلف ساختمان مورداستفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی پلی کربنات

از ویژگی‌های این محصول می‌توان وزن سبک، قیمت مناسب، عبور نور، رنگ‌بندی متنوع، انعطاف‌پذیر، ورقی نشکن، مقاومت سایشی مناسب و قابل‌انعطاف می‌توان نام برد که البته به دلیل جنس و ضخامت مناسب تا حد زیادی از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می‌کند.

کاربرد پلی کربنات در ساختمان

ورق‌های پلی کربنات در قسمت‌های مختلف ساختمانی مورداستفاده قرار می‌گیرند. ازجمله کاربرد پلی کربنات در ساختمان می‌توان به پاسیو، بالکن، پارکینگ‌های داخل حیاط یا در گلخانه‌ها، دیواره و سقف سوله‌ها، پل عابر پیاده، ایستگاه اتوبوس، دیوارک بندی و اتاقک سازی و… اشاره کرد.

بیشتر ساختمان‌های داخل ایران که از پاسیو برای نورگیری اتاق‌ها استفاده می‌کنند. همین امر سبب می‌شود که در صورت بارش باران یا برف تجمع آب و رطوبت در پاسیو اتفاق بیفتد. درصورتی‌که سقف پاسیو با محصولات مختلف مثل ساندویچ پانل یا گالوانیزه پوشانده شود، میزان نور ورودی به پاسیو تقریباً به صفر می‌رسد. استفاده از شیشه‌های نشکن در این زمان نیز قیمت بسیار بالایی دارد. در این زمان بهترین محصول برای این کار استفاده از پلی کربنات سقفی است.

پارکینگ‌هایی که در فضاهای سرباز ساخته می‌شوند هم برای داشتن یک سقف ضد آب باقیمت مناسب هم به سقف‌های پلی کربنات نیاز دارند.

آب بندی پلی کربنات

عایق بندی رطوبتی پلی کربنات

ازآنجایی‌که در بالا توضیح دادیم پلی کربنات تا حد فوق‌العاده بالایی در برابر آب مقاوم است؛ اما در صورت آسیب دیدن، نصب نادرست، سوراخ شدن، آب‌بندی درزهای روی نبشی‌ها و اتفاقات دیگر برای جلوگیری از نفوذ رطوبت امکان نفوذ رطوبت به داخل را فراهم می‌کند.

برای آب‌بندی سقف‌های پلی کربنات محصولات زیادی وجود ندارد. احتمالاً بیشترین محصولی که اسمش را خواهید شنید، چسب‌های سیلیکونی هستند. چسب‌های سیلیکونی با داشتن فرمی همانند ژل در قسمت موردنیاز برای آب‌بندی اجرا می‌شود و بعد از خشک شدن آب‌بندی موردنظر را ایجاد می‌کند؛ اما نکته اصلی اینجاست که طول عمل چسب‌های سیلیکونی بین 6 ماه تا نهایت یک سال است.

معرفی محصول برای آب‌بندی پلی کربنات

بهترین محصول برای آب‌بندی پلی کربنات استفاده از کاور سیلنت نانو هست. کاور سیلنت نانو با ظاهری همانند مایع بی‌رنگ غلیظ و خاصیت نانو از نفوذ رطوبت جلوگیری می‌کند.

فرمولاسیون ویژه این محصول باعث ایجاد چسبندگی فوق‌العاده قوی بین کاور سیلنت و پلی کربنات می‌شود که حداقل 10 سال آب‌بندی را تضمین می‌کند. خاصیت کشسانی کاور سیلنت انقباض و انبساط سطح در فصول مختلف سال را کاملاً کنترل می‌کند، درنتیجه در سرما و گرما پوسته و بلند نمی‌شود.

کاور درزگیر شیشه

نظرتون درباره این مقاله رو ثبت کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *